Kaj ponuja center mobilnosti?

Center mobilnosti Maribor je  prvi  mobilnostni center v Sloveniji, ki ga je Mestna občina Maribor ustanovila za potrebe promocije trajnostne mobilnosti in spreminjanja potovalnih navad prebivalstva. Nahaja se na Partizanski cesti 21, v neposredni bližini avtobusne in železniške postaje. 

Mariborska kolesarska mreža kot koordinator dejavnosti v mobilnostnem centru ponuja številne programe in storitve, ki so primarno usmerjeni v izboljšanje odnosa do okolja in zdravja.

V centru so na voljo naslednji programi:

  • Infoshop – informacijska točka za osveščanje, promocijo in izobraževanje o pomenu trajnostne mobilnosti.
  • Bajk Kuhna – skupnostna delavnica, kjer se naučite popravljanja koles – vsak petek od 16.  do 20.  ure.
  • Odprti termini – preizkusi, predstavitve, delavnice, predavanja in druženje na temo trajnostne mobilnosti

Prav tako so v okviru centra na voljo storitve:

  • Kolesodvor – parkiranje v zaprti kolesarnici na železniški postaji.
  • Izposoja koles – dnevna in sezonska izposoja koles.
  • Servis koles – skrb za tehnično brezhibnost vašega kolesa.
  • E-polnilnica – polnjenje električnih vozil.
  • Organizacija dogodkov in ekskurzij – za večje in manjše skupine.

Maribor sprejel Celostno prometno strategijo

Mestna občina Maribor je sprejela celostno prometno strategijo, ki cilja na umirjanje trenda uporabe motornih vozil pri gibanju po mestu. 

Mestna občina Maribor je na 8. redni seji mestnega sveta (2.7.2015) dobila celostno prometno strategijo, ki cilja na umirjanje trenda uporabe motornih vozil pri gibanju po mestu. Dokument po navedbah profesorja z mariborske fakultete za gradbeništvo Marjana Lepa poskuša najti ravnotežje med potrebami gospodarstva ter okolja in zdravja prebivalcev.

Celostna prometna strategija je bila kot načrt trajnostne mobilnosti v Mariboru pripravljena v okviru projekta Tramob, ki se je večinsko financiral z evropskimi sredstvi. Za pripravljavca dokumenta je bil na razpisu izbran konzorcij strokovnih partnerjev pod vodstvom mariborske fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo.

Brez zaprtja Glavnega trga in Koroške ceste

Njegova vsebina je v Mariboru sprožila številne odzive, tako laične kot strokovne javnosti, zato je župan Andrej Fištravec dokument že dvakrat v zadnjem trenutku umaknil iz razprave na mestnem svetu. Tokrat naj bi bil dokument sprejemljiv za vse, kar je vodilo do številnih posplošenih postavk. Tako v dokumentu med drugim ni več predvidena popolna zapora Koroške ceste in Glavnega trga za promet, ampak se po besedah dr. Marjana Lepa dopušča, da je to “območje skupne rabe”.

Zmanjšati okoljska in varnostna tveganja

Medtem ko je bilo načrtovanje prometa v mestu v preteklosti večinoma osredotočeno na velike projekte, kot so gradnja cest, mostov, parkirišč, krožišč ali železniških prog, želijo s tem dokumentom po besedah Lepa dati prednost celostnim pristopom. Poiskali so torej ukrepe, ki bi povečevali privlačnost mesta za investicije in bivanje ter pri tem zmanjšali okoljska in varnostna tveganja, predvsem pa omogočala meščanom, da bi lahko zmanjšali stroške za mobilnost ter se morda celo odpovedali avtomobilu. V Mariboru, kjer so prebivalci močno navezani na svoje avtomobile, je to izjemnega pomena.

Območja za pešce želijo povečati za 20 odstotkov

Do leta 2020 naj bi tako med drugim povečali območja za pešce za 20 odstotkov, vzpostavili “zeleno potezo” od središča mesta do vznožja Pohorja, vzpostavili štiri nova območja celovitega umirjanja prometa v stanovanjskih soseskah, izboljšali kakovost avtobusnega prometa, odpravili po tri kritične točke za kolesarje letno, označili po kilometer novih kolesarskih poti letno ter za četrtino zmanjšali število otrok, ki jih starši vozijo v vrtec z avtomobilom. Prav tako naj bi odprli vsaj dve parkirišči po sistemu park&ride, zgradili nove polnilnice za električna vozila in vzpostavili mrežo javnih avtomobilov za kratkoročni najem (car sharing).

Celostna prometna strategija naj bi služila kot podlaga za pripravo občinskih proračunov in prijavljanje na različne razpise. Tako po besedah župana že računajo na 150.000 evrov za izgradnjo kolesarske steze na Streliški cesti.

Povezava do dokumenta: Celostna prometna strategija Mestne občine Maribor

 


Utrinki iz Foruma CPS (17.6.2015, Tkalka, Maribor)

Prvi mobilnostni center v Sloveniji

ipp

V Mariboru je v letu 2014 pod okriljem Mariborske kolesarske mreže začel nastajati prvi mobilnostni center v Sloveniji.  Center mobilnosti Maribor zagotavalja podporno okolje za razvoj in promocijo trajnostne mobilnosti v Mariboru in okolici. Gre za večnamenski prostor, ki je namenjen koordinaciji in aktivni promociji trajnostne mobilnosti. V okviru centra nastajajo koordinator za trajnostno mobilnost v mestu in popravljalnica koles, v njem pa bo mogoče dobiti tudi informacije in se udeleževati raznih dogodkov na temo trajnostne mobilnosti, okolja, zdravja ipd.

Center mobilnosti Maribor je bil vzpostavljen v sklopu projekta TRAMOB, ki ga je vodila Mestna občina Maribor med letom 2010 in 2013. Kot podporno okolje za razvoj trajnostne mobilnosti bo odigral ključno vlogo pri promociji le-te, saj se nahaja na zelo frekventni lokaciji med železniško in avtobusno postajo ter središčem mesta.

Glavne funkcije mobilnostnega centra so tako promocija, osveščanje, informiranje ter ponudba mobilnostnih storitev, kot so servis koles, izposoja koles in prodaja vozovnic. Krona celotnega delokroga mobilnostnega centra bo tudi koordinacija med različnimi deležniki na področju trajnostne mobilnosti, kar bo prispevalo k boljši usklajenosti pri izvajanju ukrepov na ravni mesta in njegovega zaledja.

Pomen Centra mobilnosti Maribor je prepoznala tudi Vlada RS, ki je v sprejetem odloku o kakovosti zraka v Mariboru, med ukrepe za zmanjševanje negativnih vplivov prometa na okolje ter zdravje ljudi, vključila Mariborsko kolesarsko mrežo, kot koordinatorja mobilnostnega centra.

Spreminjamo potovalne navade